divendres, 15 d’octubre del 2010

Cinc idees clau sobre la competència digital

 
Després d'haver llegit el Reial decret 1513/2006 del 7 de Desembre i el Currículum de Primària de la Comunitat Valenciana establert al Decret 111/2007 de 20 de Juliol pel que s'estableixen les ensenyances mínimes d'educació Primària, he pensat enumerar les cinc idees que sota el meu punt de vista son més importants.

1ª: L'ús de les noves tecnologies s'ha convertit en una pràctica diària i per tant l'aprenentatge del funcionament d'aquestes és un tema  del qual no es pot prescindir a l'escola, per això s'inclou al currículum de Primària. Aquest currículum garanteix que els alumnes siguen capaços d'aplicar les noves tecnologies amb un ús responsable d'elles.

2ª: Disposar d'informació no produeix de forma automàtica coneixement. Per poder transformar la informació és necessari comprendre-la i integrar-la als esquemes previs del coneixement. Podem dir que les noves tecnologies ens ofereixen moltes possibilitats per emprar recursos expressius per poder comunicar la informació i els coneixements adquirits.

3ª: La tecnologia actua amb una doble funció: transmissora i generadora d'informació i coneixement. Ens permet tant resoldre problemes matemàtics, físics o socials com també ens permet processar i gestionar adequadament informació abundant i complexa.

4ª: L'àrea del coneixement del medi natural, social i cultural pot ajudar a comprendre la realitat del món que ens rodeja i les transformacions a què està sotmés.

5ª: Al Bloc 7 dels continguts s'estableix que les tecnologies de la informació i competècies digitals es treballaran a totes les àrees transversalment així al Coniximent del medi natural, social i cultural es reflexa que s'utilitzaran les tecnologies de la informació per a la recerca, selecció i anàlisi de la informació.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada